vila i kärlek.

Hej bästa vän, 7 äckliga månader har gått nu.
28 veckor sen den kvällen då någon tog mitt hjärta och stampade sönder det i krossat glas och tog det värdefullaste biten, den biten som gjorde mig hel.
Oändliga sömnlösa nätter i försök att förstå något egentligen så oförståeligt så det inte är sant, men ändå de nätter det kändes som om jag hade dig bredvid mig. för visst satt du där med mig?
visst är du hos mig nu?

Varje dag lever jag för dig, du lever inom mig. Du ger mig styrkan att dag efter dag stiga upp och kämpa, för dig och för mig. För även om det nu passerat sju långa månader så väntar jag fortfarande. I tisdags hade vi förstå hk lektionen i nian och av någon konstig anledning, av gammal vana så väntade jag på dig. Väntade på att du skulle kika in och fråga om jag inte var klar snart så vi skulle kunna springa upp  på maten. Men då slog verkligheten till mig och bevikelsen kom. Aldrig mer kommer du komma i korridoren och ge mig det finaste leendet, aldrig mer kommer jag få vakna upp bredvid dig, aldrig mer kommer jag få krama om dig, min bästa vän.

 

För någon vecka sedan hälsade jag på din pappa, jag hälsade på hos dig och din pappa. Första gången på ungefär ett halv år gick jag in i ditt rum. Tårarna föll, allt var precis som när du lämnade det sist, allt jag ville var att lägga mig under täcket för att nästa dag vakna upp av att du startade tv:n. Precis som det ska vara.

 

Din pappa visade stolt upp dina skolfoton, ett likadant som jag har här hemma. Han är så otroligt fin din pappa och stark. Hela din familj är personer jag ser upp till. Din mamma som du till utseendet är en exakt kopia av och som visat en styrka som jag inte trodde fanns, Din pappa som alltid visar upp dig så stolt och jag förstår honom, Din bror som förlorade sin lilla fina, en skatt med världens finaste hjärta. Hela din familj är så otroligt starka och även stolta över dig.


Visst vet du att jag saknar dig, saknar dig så inni helvetet.

Men visst är du hos mig nu, visst vakar du över alla de jag håller kär. För jag vill inte förlora igen. Jag vill inte vara förloraren. inte en gång till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0